GCQ Adjudicatari del control de qualitat de la construcció del nou accés a Igualada sud des de la C-37, al PK 64 + 400. Tram: Vilanova de Camí- Igualada.
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, adjudica a GCQ el control de qualitat de la construcció del nou accés a Igualada sud des de la C-37, al PK 64 + 400. Tram: Vilanova de Camí - Igualada.
L'actuació busca dotar d'un accés directe a la població, al temps que permetrà optimitzar la infraestructura i alliberar de trànsit el nucli urbà. El nou accés d'Igualada captarà més de 7.000 vehicles diaris i que 4.200 vehicles que actualment travessen Igualada deixaran de fer-ho. Les obres s'estima que costaran uns 12 milions d'euros.
El projecte abasta tres termes municipals: Igualada, Vilanova de l'Camí i Santa Margarida de Montbui. El nou accés, que s'ubicarà entre els actuals enllaços de Sant Maure i de Vilanova de Camí, estarà format per dues rotondes i un vial d'un quilòmetre. Aquest vial tindrà dos carrils, un per sentit, de 3,50 metres d'amplada i dos vorals d'1 metre cadascun.
El traçat inclou dos viaductes per salvar la riera Garrigosa, primer, amb una longitud d'uns 40 metres i el riu Anoia, després, amb una estructura d'uns 125 metres. Un cop passat el riu Anoia, el traçat connecta amb la trama urbana d'Igualada; en concret, amb el carrer de l'Rec, a l'altura del carrer Misericòrdia.
En coordinació amb l'Ajuntament d'Igualada, s'ha plantejat la continuació de l'actual via per a vianants i bicicletes pel costat sud del carrer de l'Rec, fent-lo passar a diferent nivell respecte dels vehicles.
La ronda Sud d'Igualada té sis quilòmetres de longitud i discorre des de Santa Margarida de Montbui fins a Vilanova de l'Camí. En el tram més proper a Igualada, la ronda té dos accessos: el de Sant Maure i el de Vilanova Sud. Així, per exemple, els conductors que accedeixen a la ronda per Vilanova de Camí han d'arribar a l'enllaç de Sant Maure (en sentit est-oest) i després circular per la C-37z per l'interior de la xarxa viària urbana fins a arribar a el centre d'Igualada. Així, aquesta actuació, a més d'una millora de l'accessibilitat, comportarà una redistribució dels tràfics al voltant de la ciutat d'Igualada i permetrà alliberar de trànsit de pas a l'interior de l'nucli urbà.
En aquest sentit, l'estudi que s'ha dut a terme calcula que el nou accés d'Igualada captarà més de 7.000 vehicles diaris i que 4.200 vehicles que actualment travessen Igualada deixaran de fer-ho. Paral·lelament, 1.800 vehicles deixarien de circular per l'interior de Santa Margarida de Montbui. D'aquesta manera, a més, s'optimitzarà la ronda Sud d'Igualada, que actualment té un trànsit d'uns 5.000 vehicles diaris.